Groetjes uit Kilder  Voorstelling gemaakt voor Festival "De Opkomst" in Utrecht 17 t/m 21 oktober 2001.

Een opkomsttrip naar het Platteland. Een reis naar Kilder: Je stapt in een bus, de bus gaat rijden en dan ben je weg, weg uit de grote veilige stad, weg van de Hema en de Albert Heijn. Want je gaat naar het platteland waar boeren wonen en schapen grazen. Je gaat naar Kilder waar mensen karbiet schieten en koeien houden, waar het feest is als de fanfare uitloopt, of de fanfare uitloopt als het feest is.

En in die bus, als je reist naar Kilder, hoor je het verhaal van Natasja Hollander die in Kilder werd geboren en niets liever wilde dan naar de grote stad gaan en iets met theater doen. Natasja vertrok naar Arnhem om daar op de hogeschool voor de kunsten Theater te studeren. Maar kon haar geboortedorp, waar ze zo graag weg wilde, niet vergeten en voor haar Eindexamenproject reisde ze terug naar waar ze vandaan kwam. Een keer in je leven heb jij de kans om met haar mee te gaan, om te horen over Noadnoaberschap, over plattelandsvrouwen en hun blaasproblemen, over 7.6 op de Stoep, over Cindy en Mirjam en over de sterren van Kilder.

Je vertrekt vanuit Utrecht en 6 uur later kom je als een rijk mens terug. Voor eten onderweg wordt gezorgd.

Concept en Regie: Natasja Hollander.
Spel: Mirjam Bulsink en Cindy Krus.
Productie: Liza Hollander i.s.m. De Opkomst

(Recensie eindexamenrecensies Peter Nijenhuis): "Groetjes uit Kilder laat zich moeilijk beschrijven als een gewone theatervoorstelling. Natasja Hollander regisseerde iets dat het midden houdt tussen een toneelvoorstelling, een toeristisch uitstapje, een 'sentimental journey' en een etnografische veldstudie... ' inmiddels heeft de bus het gehucht zelve bereikt. Wat nu? De bus draait door de kleine bochtige straatjes. Voor het raam van een van de huizen in een nette nieuwbouwstraat staan de ouders van een van de meisjes. Ze zwaaien. De tranen schieten je in de ogen, maar de avond is nog niet ten einde."

(Recensie Gelderlander, Josee Gruwel 10 mei 2001): "Cindy Krus en Miriam Bulsink nemen de buspassagiers als reisleidsters mee naar Kilder. Vervolgens voeren de twee de hele weg lang cabaretachtige acts op. Het publiek zit constant met een glimlach, want de twee borduren voort op de documentaire."